Most populár

2011. január 13., csütörtök

A dühről - pozitívan

Bocs a nyelvért:

Turns out it's actually good to be angry.

Szóval dühös vagyok. K-ra dühös vagyok, és sokkal jobb, mint szomorúnak, reményvesztettnek lenni.

Mostanában sokat vagyok dühös, és jó jelnek veszem. Mert régen sosem voltam dühös. Pedig a düh eggyel feljebb van, mint a depresszió-szomorúság-stb. Márpedig az ember szokott dühös lenni. Rendben van, hogy valakinek (nekem) nem ez az alaptermészetem (szerencsére), sőt, elég távol áll tőlem, de ha sosem dühös az ember, az csak egyet jelenthet: elfojtást. Az pedig nem jó.
Másrészt azt hiszem, hosszű időn át az automatikus reakcióm "negatív" dolgokra a depresszió volt, szomorúság, levertség, reménytelenség, kilátástalanság. Ergo, ezen rezgés közelében rezegtem. És minthogy a düh már eggyel feljebb van, ez jó jel. Lehet, hogy most egy ideig dühös leszek. Aztán csalódott. Aztán unott. Aztán reményteli. Aztán talán egyszer... bölcs...

Sőt, most nézem, nem is eggyel van feljebb az érzelmi skálán, hanem pontosan öttel!

Honnan veszem ezt a skála-dolgot?
Olvastam egyszer egy könyvet és most utána néztem a dolognak.
Szóval az Ask and it is given című könyv alapján a skála a következő:

1. Öröm/tudás/empowerment/szabadság/szeretet/hála
2. Szenvedély
3. Lelkesedés/Eagerness/Boldogság
4. Pozitív elvárás/hit
5. Optimizmus
6. Reményteliség
7. Elégedettség
8. Unalom
9. Pesszimizmus
10. Frusztráció/irritáltság/türelmetlenség
11. Overwhelment/Legyőzött/Túlhaszolt
12. Csalódottság
13. Kétség
14. Aggodalom
15. Hibáztatás
16. Discouragement/Elkedvtelenedés/Elbátortalanodás
17. Düh
18. Bosszú
19. Utálat/gyűlölet
20. Féltékenység
21. Biztonságtalanság(insecurity)/Bűntudat/Értktelenség
22. Félelem/gyász/depresszió/kétségbeesés/tehetetlenség

Amúgy van is egy gyakorlat, hogy ha 22 és 17 között van az ember, akkor hogyan húzza fel magát a lista tetejére érzelmileg, hogy feljebb állítsa a saját rezgését.... Bár így is napokba telhet.
Lényeg, hogy
..lehetne rosszabb is.


Egyébként megint 47 kg-ot mutat a mérleg. Megint nem hiszek neki.
Dühös vagyok a világra, és magamra, hogy miért működik nekem a világ ilyen fosul....
Talán egyszer majd sikerül pozitívabb, örömtelibb embernek lennem, ha kivakartam magam a fosból.

Köszönöm, hogy megoszthattam.

Viszlát.

Szeretlek.
Tényleg.

(Dühösen jobban lehet szeretni, mint depressziósan....)

Nincsenek megjegyzések: